پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204144
بدهي ۳۸۰ هزار ميليارد توماني دولت، برآورد است
تاریخ انتشار : 1394/10/30 11:58:35
نمایش : 971
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي با بيان اينکه رقم بدهي ۳۸۰ هزار ميليارد توماني دولت يک برآورد است و رقم قطعي نيست، در مورد علت بيان ارقام متفاوت گفت: تعاريف فرق مي‌کند. بدهي دولت را مي‌گوييم و يا بدهي شرکت‌هاي دولتي و يا بدهي موسسات غير انتفاعي.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدباقر نوبخت در حضوص اينکه چرا آمار دقيقي از ميزان بدهي‌هاي دولت اعلام نمي‌شود، و آمار اعلام شده با هم متفاوت است، اظهار داشت: تعاريف فرق مي‌کند و نکته بعدي آن است که بدهي دولت را مي‌گوييم و يا بدهي شرکت‌هاي دولتي و يا بدهي موسسات غير انتفاعي مطرح مي‌شود.

وي افزود: رقم اعلام شده 380 هزار ميليارد تومان ميزان بدهي ها يک برآورد است و رقم قطعي بدهي دولت نيست.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور در مورد 54 ميليارد دلار بدهي شرکت نفت، گفت: منظور از اين عدد اين است که اين پول که دارايي و ذخاير بانک مرکزي بود در زمان دولت قبل نزد شرکت نيکو سپرده گذاري شد و بايد شرکت ملي نفت اين مبلغ را برگرداند.

علي طيب‌نيا هفته گذشته در پنجمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت با اشاره به تنگناهاي مالي موجود در اقتصاد ايران از مجموع بدهي‌هاي دولت و همچنين بدهي آن به بانک‌ها سخن گفت و افزود: در حال حاضر مجموع بدهي دولت طبق برآورد اوليه حدود 380 هزار ميليارد تومان است.

وزير امور اقتصادي و دارايي ديروز نيز در مصاحبه با راديو ميزان بدهي دولت را حدود 540 هزار ميليارد تومان اعلام کرد و گفت تاکنون 196 هزار ميليارد تومان بدهي دولت، 184 هزار ميليارد تومان بدهي شرکت‌هاي دولتي و 160 هزار ميليارد تومان بدهي شرکت ملي نفت را محاسبه کرده ايم.

وي به راه اندازي دفتر بدهي‌ها در وزارت اقتصادي اشاره و بيان کرد: اين ميزان بدهي دولت در حالي مشخص شده است که هنوز دستگاه‌هايي مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخي دستگاه‌هاي ديگر بدهي واحدهاي زير مجموعه خود را اعلام نکردند.

طيب‌نيا تصريح کرد: با اعلام بدهي دستگاه‌هاي ديگر، عدد بدهي دولت بازهم بزرگتر و بزرگتر خواهد شد و از آن بدتر اين است که اين بدهي‌ها وضعيت نابساماني دارد.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html